Feestelijke week - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Lotte Jentink - WaarBenJij.nu Feestelijke week - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Lotte Jentink - WaarBenJij.nu

Feestelijke week

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Lotte

06 Maart 2010 | Oeganda, Kampala

Een hele week met de nieuwe vrijwilligers overleeft ;p Nee het zijn twee geweldige meiden, dus dat komt helemaal goed de aankomende maand. We hebben wel een rustig weekje gehad, omdat de nieuwe vrijwilligers orientatie hadden, dus konden we niet super veel doen met zn twee. Lees ze!

Helemaal weer opgeladen naar een super leuk weekend in Kampala. Heerlijk westers allemaal, bioscoop en lekker eten. De boda ritjes zijn daar wel een uitdaging, lekker tussen het verkeer slalommen, tip; hou je armen en knieen binnenboord!

Maandag
Katrien en ik zijn zondagavond in de bakkapakkers gebleven omdat er maandagochtend niks gepland stond. Dus wij maandagochtend vol goede moed naar buiten, regent het! Jammer is dat dan weer! Na het ontbijt regende het nog steeds, dan maar met regenjassen en regenponchos naar buiten, scheelt dat we na 3 kwartier eindelijk een auto hadden. Maarja zon auto zit natuurlijk al zo goed als vol voor nederlandse begrippen. Maarja dan moet een passagier maar bij de bestuurder op de stoel, het went wel! :P In Masaka even snel op internet en een paar winkeltjes in en toen op zoek naar een taxi naar ons project. Natuurlijk hadden we er 1 in 5 minuten gevonden, maar naar 3 kwartier was die nog niet vertrokken. Gelukkig zagen we onze vaste taxichauffeur en die wou ons meteen wegbrengen, yes! Je leert hier wel heel veel geduld hebben! Helemaal heel aangekomen op het project, was meteen de readingclub, nog steeds een succes! En toen kwamen de nieuwe vrijwilligers, 2 frieze, heel erg spontaan, dus komt helemaal goed! Even eeen kleine rondleiding en toen was maandag alweer voorbij!

Dinsdag
Vandaag is Katrien jarig!! Marloes en Ilse hadden orientatie dus Katrien en ik zijn naar de vulnerable family geweest om te kijken hoe we die het beste kunnen helpen. We gaan ze nu helpen vanuit de community, dus de hele community werkt mee, iedereen komt dingen brengen voor een nieuw huis etc! Heel erg fijn! daarna de Womens club voorbereidt, we gingen het over werkwoorden hebben, nou dan moet ik zelf ook weer even nadenken hoe dat ook alweer in elkaar zat, maar ze begrepen onze uitleg gelukkig! Na de Womens club hebben we nog even het dorpje en de markt laten zien aan Marloes en Ilse. Diana, het meisje met de wond, is nu wel heel erg bang voor me, gelukkig ziet de wond er goed en schoon uit.

Woensdag
Vandaag hadden Marloes en Ilse weer orientatie en gingen katrien en ik samen met vincent, Anthony en Christien overleggen over de photo exhibition, want er is hier een nederlandse fotograaf geweest en daarvan is nu dus die exhibition. Maarja ze willen zoveel, volgens mij vonden ze het zelfs een goed idee toen ik aangaf voor de grap om de president uit te nodigen :P En daarnaast willen ze ook zo even eten voor 500 mensen verzamelen, succes. maarja probeer maar eens uit te leggen dat het eigenlijk gekkenwerk is, moeilijk dus! Daarna heb ik nog even bij de orientatie van marloes en Ilse gezeten en toen zijn we de community ingegaan om wat watertanks te bezoeken en nog een x de vulnerble family te bezoeken. Er woont daar 1 geweldig kind, Julliet wat een schatje, altijd lachen, terwijl onder zulke slechte omstandigheden leeft. Hierna hebben we nog even het huis van Augustien bezocht en naar het chickenproject en nurseries beds gekeken. Toen weer een chapatti gegeten en lekker de hele avond gekletst enzo, heel gezellig!

Donderdag
Vandaag was Ilse verjaardag en we kregen taart ook voor katrien! heel erg leuk, een knal roze taart, wat zoet zeg! Daarna gingen Marloes, Ilse en ik naar een meeting over de vulnerable family om te kijken hoe we ze het beste kunnen helpen, maar wat duurt zon meeting lang, pff en dan praten ze ook nog alleen luganda, dus dan zit je daar maar een beetje op een houten bankje. Toen moesten we nog even voor de klas een woordje houden, zodra je aan de kinderen vraagt hoe gaat het, gaan al die kinderen op de knieen, ik schrok me kapot. Ik wist wel dat vrouwen op de knieen gingen, maar een hele klas vol kinderen. Toen we thuis kwamen was Katrien vertrokken omdat ze dit weekend naar de gorillas gaat samen met Marjan en Niels in Bwindi. Na het eten hadden we lugandese les en daarna kreeg ik zelfs nog even fryske les, ook wel leuk een x :P Daarna hadden we ballonnen uitgedeeld speciaal voor de verjaardagen. Dat vinden ze helemaal geweldig, volgens mij gaat dat ook het hele dorp door omdat er zelfs kinderen komen die ik nog nooit gezien had! We mochten ons eigen avondeten halen, de zoon van Anthony doet dat normaal gesproken maar die was nog op school, ook wel een x leuk om zelf te doen! Toen we thuis kwamen hadden we geen stroom, dus zaten we daar de hele avond met kaarsjes, heel romantisch, rond een uurtje of 10 ging eindelijk de stroom aan, yes yes! toen hebben we op de laptop van Katrien wedstrijdje pinballen gedaan, hoe leuk! :D Daarna op naar bed!

Vrijdag
Sochtends was leuk de house visit, ik ging samen met Anthony 3 gezinnen langs, maar ik had nog nooit zulke armoedige gezinnen gezien, heftig! Smiddags de womens club weer, we hadden nu blijkbaar om 2 uur afgesproken dus toen om half 3 de eerste vrouwen kwamen dacht ik, was zijn ze vroeg :P maarja was dus niet zo! Na de womens club kwamen meteen de bodas en konden we zo naar de weg om een taxi te nemen naar Masaka, ik dacht ik ga lekker voorin zitten heb ik teminste wat ruimte, maar halverwege komt er een aardig stevige vrouw naast mij zitten, nou zat ik daar op de versnellingspook, die bestuurder kon niet eens meer schakelen :P Maar ik heb het overleeft en ben geod aangekomen in Masaka. In de backpackers de nieuwe vrijwilligers ontmooet allemaal heel erg leuk en gezellig. Lekker bij het kampvuur! :D En zo was vrijdag ook alweer voorbij!

Nou nu ben ik dus lekker aan het genieten van het weekend en vanavond gaan we uiteten. Ga nu snel even wat eten! Tot de volgende weblog!

xxxxx

  • 06 Maart 2010 - 10:46

    Lindchen:

    Weer super leuk Lotchen! En mooie tas! En en en die kindjes met die balonnen, te schattig!

  • 06 Maart 2010 - 11:00

    Helchen:

    Super leuk verhaal weer, klinkt helemaal gezellig met al die mensen!

    Die kiddies echt heel lief...maar echt te groot voor in je tas, jammes

    Ik bel van de week nog wel weer keer..maar nu tegen uurtje of 10 jou tijd!!!

    Kusjesssssss

  • 06 Maart 2010 - 11:18

    Fleurtje!:

    heee lottie!!

    ik sprak je net al! maar net als elke week zijn het weer super verhalen en foto's!

    en die tas is ook super mooi! wie je elke keer mee neemnt:)

    Ik vind het wel grappig hoor jij zo tussen die kleine kindje!

    xxx

  • 06 Maart 2010 - 11:25

    Mams:

    Lieve Lottie,

    Elke zaterdagmorgen vaste prik, verslag Lotte.
    Die lieve vriendinnen van jou waren mij voor, met het geven van een reactie.

    Wederom een prachtig verhaal. Ook deze week prachtige foto's voor een andere achtergrond op onze computer.

    Jouw duikbrevet en logboekje heb ik opgestuurd naar Brigitte, zij geeft het aan Jeroen. Ik hoop dat je het ook gaat gebruiken in Zanzibar.

    De winter is hier bezig met haar laatste stuiptrekkingen, koud maar wel heerlijk zonnig.

    Liefs,en we bellen.

    XXX Mams

  • 06 Maart 2010 - 13:44

    Johanna:

    ik heb maar weinig woorden nodig: ik ben jaloers!
    groet,
    johanna

  • 06 Maart 2010 - 16:31

    Tes:

    k ben wederom ttrots op je! en als je wil, mag je ook best eens bij mij op de versnellingspook zitten als ik aan het rijden ben!!


  • 06 Maart 2010 - 21:52

    Sara:

    Hoi Lot.
    ikmisje.
    de rest lees je in je mailbox.

    Liefde.x

  • 07 Maart 2010 - 07:09

    Pluis:

    He die Lotte,

    Ik verheug me op de dag dat ik je weer lekker aan kan vallen !!!!!!!!!!!!!

    Een dikke knuffel van mij.

    Pluis

  • 07 Maart 2010 - 07:11

    BELLEN OEGANDA:

    TEL IS GEWIJZIGD:

    09001230081 --
    00256702193345

    AFSLUITEN MET HEKJE

  • 07 Maart 2010 - 11:16

    Joost:

    Hee Lot,

    Leuk verhaal. Je lijkt wel een witte reus tussen al die kindjes. Erg grappig! Geniet er van en blijf schrijven! ;-) X

  • 07 Maart 2010 - 15:02

    Jamal:

    Hallo Lotte,

    Ook deze week weer een prachtig verhaal en mooie foto's.

    Groetjes,

    Jamal

  • 09 Maart 2010 - 18:18

    Anke:

    Hoi Lotte,

    Al weer een week voorbij, en volgens mij geld dat ook voor jou,mis je al dingetjes van huis?Lotte ook deze week weer veel plezier,en ik kijk weer uit na je volgende verslag en foto,s.
    Groetjes Anke e.Ik hoop wel als je teug bent dat je dan met een foto boek bij de super komt lijkt mij erg leuk

  • 09 Maart 2010 - 21:43

    Liane:

    Hoi Lotte

    Zo, weer even bij gelezen en genoten van de foto's. Zo wordt het beeld "aan deze kant van de wereld" compleet. Had maar een zak ballonnen mee genomen van ons. Als je zo gemakkelijk een kind gelukkig kan maken, das toch mooi. (en natuurlijk meteen een beetje reclame, ha, ha).
    Ga lekker verder genieten van alles. Groetjes Liane

  • 14 Maart 2010 - 08:22

    Trotse Zus !!:

    Hi lieverd,

    Ik was weekje in duitsland, dus kon je verhaal nu pas lezen!

    Je bent een topper !

    Liefs Loes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oeganda, Kampala

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

22 Mei 2010

T.I.A.

28 April 2010

HET bounty-eiland

11 April 2010

Buffels en tenten

07 April 2010

Kort maar krachtig

02 April 2010

Toeristje uithangen!
Lotte

Actief sinds 13 Jan. 2010
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 45569

Voorgaande reizen:

04 Oktober 2015 - 22 December 2015

Community medicine in Nepal

30 Januari 2010 - 01 Mei 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: